Ik zal u via mijn blog regelmatig op de hoogte houden van mijn vorderingen op de weg naar St.Petersburg. Een ding is zeker, het is nu al een lange weg, met veel en ook onverwachte hindernissen. Ik ben de uitdaging aangegaan om op de fiets de 2400 kilometer tussen Vriezenveen en St.Petersburg te gaan overbruggen en hierdoor minimaal 10.000 euro voor het weeshuis in St.Petersburg bij elkaar te trappen. U kunt weddenschappen met mij afsluiten, of ik het wel of niet haal en de inleg gaat in zijn geheel naar het goede doel. Er is één kleine voorwaarde en dat is dat ik wel op de fiets St.Petersburg moet halen anders gaan de ingelegde gelden geheel of gedeeltelijk weer terug. Tot zover de voorgeschiedenis en dit kunt u allemaal nog eens nalezen via deze link.
Helaas heb ik moeten breken met de organisatie van deze fietstocht, de Stichting organisatie fietstocht St.Petersburg, met als voorzitter Henk Jonker. Wij hebben een verschil van mening over de besteding van de door mij persoonlijk binnen te halen gelden voor het goede doel. De organisatie wil minimaal 50% van de gelden die er binnenkomen besteden aan organisatiekosten en ik heb de mensen die mijn persoonlijke actie steunen beloofd, dat alle gelden voor 100% naar het goede doel zouden gaan. Ik vind niet dat ik hiermee kan marchanderen, vandaar dat ik heb moeten besluiten mijn eigen weg te gaan. Wij hebben twee totaal verschillende uitgangspunten: Voor de organisatie staat het fietsen voorop en voor mij is fietsen slechts een middel om geld voor het weeshuis bij elkaar te krijgen. No hard feelings, ik wens de Stichting organisatie fietstocht St.Petersburg veel succes en fietsplezier.
Dat maakt de zaken er voor mij natuurlijk niet makkelijker op. Niet alleen moet ik nu proberen fysiek in een zodanige conditie te komen dat ik deze tocht kan volbrengen, maar ik moet mij nu ook gaan bemoeien met de daadwerkelijke organisatie, een routeschema opstellen, visa regelen, overnachtingen plannen, begeleiding regelen etc. etc. Daar zat ik dus niet echt op te wachten maar soms lopen dingen anders dan gepland in het leven en dit opent ook weer nieuwe mogelijkheden, zullen we maar zeggen.
Een ding staat nu vast, het routeschema zal zo worden opgezet, dat de finish in St.Petersburg plaats gaat vinden in het weekend dat ook de handelsmissie, de Koninklijke Harmonie uit Vriezenveen en het college van B&W aanwezig zijn in St.Petersburg. Ik hoop natuurlijk dat er ergens in dat weekend een officieel moment gevonden kan worden, waarop ik in het bijzijn van de delegatie uit Twenterand de cheque aan het weeshuis kan overhandigen. Ik heb inmiddels contacten met het Rode Kruis uit St.Petersburg die dit graag willen organiseren en ook het Nederlandse consulaat heeft haar medewerking toegezegd. Kortom, nog te vroeg om alle plannen rond de finish al in kaart te hebben, maar er zijn zeker al mooie zaken in gang gezet.
Blijft alleen nog over, dat fietstochtje van 2400 kilometer. Omdat ik, op of rond 5 juli 2013 in St.Petersburg wil aankomen, ligt mijn vertrekdatum ergens in de eerste week van juni 2013. Omdat ik alleen of slechts met enkele personen deze tocht ga ondernemen, zijn we wat flexibeler wat de etappes betreft. Hoewel ik uitga van een gemiddelde van 100 kilometer per dag zal ik de ene dag misschien wat meer en de andere dag misschien wat minder kilometers afleggen. Dat laat ik afhangen van het weer en mijn fysieke gesteldheid. De begeleiding zal bestaan uit een camper met daarin minimaal twee begeleiders. Via GPS systemen en een speciale website kunnen de mensen thuis ons via live-tracking rechtstreeks volgen en mogelijk dat we via streaming dagelijks een filmpje op You Tube gaan plaatsen over de bijzonderheden gedurende de tocht. Ik heb ook een balletje opgegooid om via een dagelijkse column in de media verslag te kunnen doen over de zaken die we onderweg allemaal zo tegen komen. Kortom er zijn plannen en ideeën genoeg, we moeten ze nu rustig op een rijtje gaan zetten en kijken wat er haalbaar is.
Om deze plannen te realiseren zou het prachtig zijn als we één grote sponsor zouden kunnen vinden, die dit project zou willen adopteren. Zo'n bedrijf zou als naamgever van dit project kunnen optreden en ik zal mijn uiterste best doen om via de camper, fietskleding, website, dagelijkse column etc. etc. voldoende contactseconden in de media te genereren zodat het een project kan worden waarbij er echt sprake is van een win/win situatie, zowel voor het bedrijf dat deze tocht gaat adopteren, als voor het weeshuis in St.Petersburg. Ik wil hier heel graag met geïnteresseerde bedrijven over aan tafel, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar een bedrijf uit Twenterand of Twente. De meeste bedrijven hebben helaas op dit moment wel wat andere zaken aan hun hoofd dan nadenken over sponsoring. Ik ben er echter van overtuigd dat we samen een campagne kunnen opzetten waarbij er ruim voldoende exposure kan worden gegenereerd tegen alleszins aanvaardbare kosten. Juist in wat mindere tijden is reclame voor bedrijven noodzakelijk om zich te kunnen onderscheiden en uiteindelijk te kunnen overleven.
Inmiddels lig ik op schema, wat betreft mijn lichamelijke conditie en ik heb de eerste weken in de sportschool achter de rug. Ik heb echt spieren waarvan ik het bestaan niet eens wist en dit alles heeft geresulteerd in zo'n 23 kilo gewichtsverlies en nu al een aanmerkelijk betere conditie dan voorheen. Voor het eind van dit jaar moet ik nog zo'n 18 kilo zien kwijt te raken, zodat ik op mijn streefgewicht ben. Het valt zeker niet mee, sterker nog het valt mij zwaar tegen, maar ik heb het allemaal alleen maar aan mijzelf te danken. Over een week of zes zal ik weer een update over mijn vorderingen geven en misschien zijn er dan al wat meer zaken concreet. Overigens staat, wat mij betreft, de deur naar de Stichting organisatie fietstocht St.Petersburg nog steeds open, maar de door mij opgehaalde gelden zijn en blijven geoormerkt voor het weeshuis, daar valt niet over te marchanderen.Afspraak is voor mij ook afspraak!
vrijdag 28 september 2012
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten