woensdag 1 juni 2022



 

24/7 op elkaars lip: Pff............

 

Bij leven en welzijn ben ik volgende maand 52 jaar getrouwd en dat geldt ook voor mijn vrouw. Regelmatig wordt ons aangegeven dat dit best een prestatie is. Natuurlijk moet je werken aan het in stand houden van een huwelijk, maar om nu te spreken van een prestatie? Kennelijk is het samenleven voor mij tot op heden altijd een beter alternatief geweest dan het uit elkaar gaan. Dat ik de ruimte kreeg om ondernemertje te spelen en mijn vrouw een eigen maatschappelijke carrière kon opbouwen, zodat we elkaar de in mijn ogen noodzakelijke ruimte gaven is wat mij betreft van doorslaggevend belang geweest om deze 52 jaar samen te halen. Voor ik het echter vergeet, de basis is en blijft natuurlijk het feit dat we van elkaar houden, al geven we hier nu wel een wat andere invulling aan dan vroeger.

 

Over vroeger gesproken er is ondertussen wel wat veranderd. De kinderen uiteindelijk toch het huis uit, pensioen, AOW en de hond overleden. Daar zaten we dan met z’n tweeën, gelukkig in een ruim bemeten huis met tuin, met eigen werkkamers en, niet onbelangrijk, ieder een eigen afstandsbediening met eigen TV en daarbij ook nog eens voldoende hobby’s. Maar het huis en met name de tuin werd toch al met al wat te groot en het moest een appartement worden. Huis verkocht, appartement gekocht en vijf tot zes maanden tijdelijk in een mooie vakantiewoning verblijven zouden we ook wel overleven.  

Dat liep toch even iets anders dan gedacht want dat overleven was helaas niet zo vanzelfsprekend als van te voren was gedacht. Niet alleen moeten we door vertragingen in de bouw van het appartement 16 maanden langer verblijven in ons tijdelijke onderkomen, maar ook werd het, met name voor mij, nog een hele toer om ook fysiek deze periode te overleven. Zowel voor mijn vrouw als voor mij is deze periode uitgedraaid op een ultieme test, want dichter op elkaars lip en dat 24/7 kan het bijna niet en dat is met recht een hele uitdaging. We zijn echter in de afgelopen 52 jaar wel meer uitdagingen aangegaan, dus als we gezond blijven komt over een jaar of acht de burgemeester van Almelo bij ons op bezoek. Maar dat duurt nog even, we kijken nu eerst uit naar de oplevering van ons appartement in december, met dan voor allebei gelukkig wat meer leefruimte, anders wordt het behalen van die mijlpaal toch nog best lastig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten